Motor |
|
Type |
viertakt, tweecilinder, horizontaal gepositioneerde "Boxer" motor, lucht gekoeld |
Boring X slag |
94 x 70,6 mm |
Cilinder inhoud |
980 cm3 |
Maximum vermogen |
70 Pk (51 kW) bij 7250 RPM |
Max koppel |
76 Nm. at 5500 RPM |
Compressie verhouding |
9,5 : 1 |
Kleppen per cilinder |
2 |
Klep bediening |
onderliggende nokkenas met stoterstangen en tuimelaars |
Brandstof systeem |
2 constant vacuüm carburateurs Bing |
Smering van de motor |
middels oliepomp |
|
Versnellingsbak en cardan |
|
Koppeling |
enkele koppelingsschijf met een diafragma drukgroep |
Aantal versnellingen |
5 |
Keuze van versnelling |
schakelvorken, bediend door een nokkenschijf |
Overbrengingsverhouding |
4,4 / 2,86 / 2,07 / 1,67 / 1,50 :1 (optionele sport versie 3,38/2,43/1,93 /1,67/1,50) |
Eindaandrijving verhouding |
1 : 2,91 of 1 : 3,0 |
Worm/kroon wiel |
11 / 32 tanden of 11 / 33 tanden |
|
Elektrisch systeem |
|
Dynamo |
Bosch 12 V / 240 W |
Ontsteking |
middels contactpunt, vanaf 1980: contactloze elektronische ontsteking (Bosch) |
Startmotor |
Bosch 0,6 Pk (vanaf 1978: 0,7 kW) |
Bougies |
Bosch W 225 T 30 / Beru 230/14/3 A / Champion N 6 Y |
|
Vering / wielen / remmen |
|
Soort frame |
Dubbel buis frame met aangeschroefd achterframe |
Voor vering |
telescopische voorvork met hydraulische schokbreker |
Achter vering |
lange swingarm met instelbare vering |
Veerweg |
200 / 125 mm |
Voorwiel |
1,85 B x 19 |
Achterwiel |
2,15 B x 18 |
Voorband |
3,25 H 19 |
Achterband |
4,00 H 18 |
Voorremmen |
schijfrem Ø 260 mm |
Achterremmen |
remtrommel Ø 200 mm, 1978: schijfrem Ø 260 mm |
|
Afmetingen en gewicht |
|
Lengte x breedte x hoogte |
2130 x 746 x 1300 mm (vanaf 1978: lengte 2210 mm) |
Wiel basis |
1465 mm |
Grond speling |
165 mm |
Tank inhoud |
24 l |
Leeg gewicht, met volle tank |
230 kg |
Max toelaatbaar gewicht |
398 kg |
Brandstof verbruik |
5,75 l / 100 km (bij 90 km/h) |
Acceleratie |
0 - 100 km/h 4,6 s |
Top snelheid |
200 km/h |
|
Lees hier een test, uit MOTOR Nr42 van september 1976 over de eerste R100RS, klik op de linker afbeelding
Ook een roadtest uit 1977uit Motor, waarbij zelfs een foto met tekst over de degelijke gietwielen, die later dus allemaal onder garantie vervangen zijn. klik op de rechter afbeelding
|

|