2013

Memorial rit

Herdenkingsrit ter nagedachtenis aan Gerard
   heymink memorial2013-09-28 18.19.01  
   
 

Op zaterdag 28 september heeft Rein Groenewold een herdenkingsrit ter nagedachtenis aan Gerard georganiseerd.

Om kwart voor 10 verzamelden we ons met zo’n 27 motoren bij het motor -en brommer museum van de heer Wigchers in Schoonoord. Het was een erg grote opkomst ,zo’n 33 man.
Ook was Jaap Vos aanwezig,wel met een BMW ,helaas had deze 2 wielen te veel. Jaap is gestopt met motorrijden na z’n ongeluk in de Harz. Hij wou nog afscheid nemen van de club en het was mooi om hem nog even te spreken. Ook Jan de Bruijn was met de auto gekomen aangezien hij ook helaas is gestopt met onze mooie hobby.

   
bert memorialP1010592   bert memorialP1010603  bruijn memorialDSC02491
     
 De collectie van het museum is door de heer Wigchers helemaal zelf bij elkaar gesprokkeld,en weer opgeknapt.Omdat we met zo’n grote groep waren werden we in 2 groepen opgesplitst. Onze groep ging met de heer Wighers brommers keik’n. Eerst gingen we naar een grote zolder vol met schitterende mooie Zundapps (bestaan er andere dan?) Rijen vol brommers,van goudhaantjes tot klotestoters,ze stonden er allemaal. Aan de andere kant van de zolder stonden verschillende off road modellen van Zundapp,een uitgebreide collectie.
   
 bert memorialP1010609  bert memorialP1010622  bert memorialP1010614
     
 bert memorialP1010629  heymink memorial2013-09-28 11.33.35  bruijn memorialDSC02497
     
In de 2e hal stonden alle modellen Kreidlers,ook van de gewone wegmodellen tot de off the roads.
Ook stonden hier nog verschillende brommers van Nederlandse makelij,zoals Sparta,Batavus,Berini,allemaal in showroom conditie.
   
 heymink memorial2013-09-28 11.35.36  bruijn memorialDSC02504  bruijn memorialDSC02509
     
Weer terug in de 1e hal zagen we op de begane grond rijen motoren staan,BSA,Norton,Triumph,Honda,MotoGuzzi en natuurlijk BMW,allemaal weer als nieuw.   
 heymink memorial2013-09-28 10.50.17  heymink memorial2013-09-28 11.03.35  pieter memorialSAM 0896
     
Na een uur of 2 genoten te hebben werden de boxers weer gestart en reden we in een lange stoet naar het dorpje Aalden,waar we geluncht hebben bij het pannenkoekenboerderij “’t Hoes van Hol-An,waar we lekker in het zonnetje zaten te genieten van onze pannekoeken,en de sterke verhalen die weer verteld werden.   
 pieter memorialSAM 0901  pieter memorialSAM 0903  pieter memorialSAM 0904
     
Na de lunch namen we afscheid van Jaap en Jan die weer naar huis gingen,en wij starten onze ouwe boxers weer,en begonnen aan de eigenlijke rit.
Van het restaurant reden we via mooie weggetjes naar de  hunebed bij Noord-Sleen,waar we de motoren neerzetten en ons verzamelden bij deze hunebed. Hier hebben we een minuut stilte gehouden ter nagedachtenis van Gerard.
Het blijft altijd erg indrukwekkend om bijna 30 man om je heen te hebben staan en geen geluid te horen.   
  pieter memorialSAM 0907 
   

Na het bewijzen van onze eer werd de rit door Drenthe weer vervolgd.Eerst werd er nog even getankt in Sleen,waarna we weer richting Aalden vertrokken. Van Aalden gingen we via Oosterhesselen via mooie binnendoorweggetjes richting Mantinge ,Wijster en Spier.
Mooie wegen door bossen,en over heide,met erg mooi weer,het was weer ouderwets genieten.

Ondanks Rein’s belofte moesten we toch nog een keertje stoppen voor een verkeerslicht, maar het zij hem vergeven.

 
 pieter memorialSAM 0909  pieter memorialSAM 0908  pieter memorialSAM 0906
     

Bij Spier kwamen we erg dicht bij ons eindpunt,maar gelukkig had Rein nog meer mooie weggetjes voor ons in petto,dus we gingen door het Nationale park Dwingellerveld over de heide richting Dwingeloo,waarbij we regelmatig Solexrijders moesten ontwijken.
Vanaf Dwingeloo gingen we richting Ruinen,waarna we weer richting Spier gingen.

Bij het van der Valk hotel hebben we nog even gezellig wat gedronken,waarna het tijd werd om weer richting huis te gaan.

pieter memorialSAM 0910 pieter memorialSAM 0911 pieter memorialSAM 0912
     

Ik wil Rein hartelijk bedanken voor deze mooie dag, en iedereen die is gekomen ook bedankt.
Ik stel me zo voor dat Gerard heeft meegekeken naar “zijn” cluppie en net als wij heeft genoten en ik denk dat z’n handen hebben gejeukt om die lekkende carburateur te repareren.

Fred ten Napel

   Foto's Bert, Jan, Johs, Pieter

 


 

Classic tour 2013

 BMW Classictour 2013
   
Dit jaar hebben van onze club er 10 mensen op 9 boxers meegedaan met de BMW classictour in de Ardennen die door Hans Crabbe en Walter Rosaleth van onze Belgische boxervrienden georganiseerd wordt
   
Zaterdag 23 augustus vertrokken Rien, Bert, Niels en Wim vanaf de Velperpoort, via Nijmegen / Groesbeek werd het eerste stukje stuurweg genomen over de Zevenheuvelenweg. Daarna via binnenwegen op naar de Boxertoko in IJsselstein, de koffie smaakte goed en Wim zag een mooie BMW café-racer  buiten staan. Toen gezegd werd dat een een 'demo' was moest er natuurlijk een proefrit gemaakt worden …. en met open uitlaten verliet Wim het terrein voor wat later bleek een teleurstellend ritje ; het ding stuurde voor geen meter !      Maar dat was ook niet de bedoeling ; hij moest alleen zo hard mogelijk van café naar café !
Via diverse dorpjes eindigend op 'sel' (de zeven zaligheden ??) reden we naar Hunsel waar de Hobbyist z'n toko heeft, ook daar was de koffie lekker maar moesten we wel wat aanhoren / rechtpraten over het forum de de site van de boxerclub ; daar staat op dat de Hobbyist alleen een 'dozenschuiver' is …... ( Wat inmiddels is aangepast op de site en een excuus telefoontje naar de Hobbyist. Pieter)
Daarna via een stukje A2 al snel lekker sturend over bochtige Limburgse heuvelwegen richting Valkenburg waar de Cauberg op ons lag te wachten. Daarna via de Bemelerbergweg naar Sibbe waar we omstreeks 18:00 uur bij de motorherberg La Chaussee aankwamen.
     
 bert blassic 2013 P1010221  bert blassic 2013 P1010223 bert blassic 2013 P1010225 
     
 bert blassic 2013 P1010248  bert blassic 2013 P1010252  bert blassic 2013 P1010256
     
 Henk vertrok die dag van in de regen vanaf Oignies in de Ardennen. Het werd pas droog in de buurt van Valkenburg, waar hij als eerste bij La Chaussée in Sibbe aankwam. Een half uur later arriveerden ook Rien,Bert, Niels en Wim, en konden ze hun boxers aanschuiven in de garage. Ja, ook de motoren sliepen binnen. Na wat voorborrelen samen met de andere gasten konden we starten met de heerlijke barbecue die gastvrouwe Mariëlle en gastheer Paul voor alle gasten hadden voorbereid. Inmiddels arriveerden Hans en Nancy ook en waren we compleet, ze werden vergezeld door een bekende op een BMW boxer, later bleek het  ook een 'bekende' van Bert te zijn ! Hij had wel een zeer opvallende BMW door de heeele grote en opvallende benzinetank van maar liefst 43 liter !
De eerste avond was weer een gezellig samenzijn, inclusief wat kletsen met de andere gasten. De sfeer die de eigenaars van de motorherberg hebben gecreëerd is erg behaaglijk en uitnodigend om met alle aanwezigen er een leuke avond van te maken. En dat is goed gelukt!  
     
 bert blassic 2013 P1010261  bert blassic 2013 P1010265  bert blassic 2013 P1010268
   
 Zondag: Na een prima ontbijt werden om 10 uur de BMW's gestart met belangstellende blikken en oren van de andere motorgasten. De classictour zou pas rond 13:00 uur beginnen en daarom genoeg tijd om in de ochtend een rondje tot te voegen. Rien had een schitterende route in het Limburgse heuvelland gemaakt en dat hebben we met veel plezier gereden. Wat zijn er daar nog veel bochten en zelfs haarspeldjes te vinden. Het weer was droog en zonnig en het wegdek prachtig asfalt. In Gulpen aan de koffie terwijl meneer pastoor zijn parochianen de kerk in lokte met een enorm kabaal van loeiende klokken. De koffie viel er goed in en volgens Wim was ook de vlaai goed te pruimen (pruimenvlaai). En verder ging het weer via mooie Limburgse weggetjes richting Visé. Over de grens hobbelden we zo nu en dan over een route dégradé. In Visé zagen we ook Leon, Pieter en Theo en zo waren we met zijn tienen op 9 boxers van onze club. Natuurlijk kwamen van alle windstreken diverse soorten en maten klassieke boxers gebouwd na 1970. BMW's van voor 1970 valt in de categorie oldtimers, aldus een leuke Belg die in Vlaanderen een BMW-club heeft opgezet.  
     
 bert blassic 2013 P1010278  bert blassic 2013 P1010282  bert blassic 2013 P1010289
   
De inschrijving voor de classictour werd beloond met een luxe broodje/gebak van de organisator die banketbakker is. Na alle andere boxers te hebben bewonderd, er stond een mooie caféracer bij, werd het tijd om aan de tour te beginnen. Deze ging door 3 landen en was goed voor 211 km stuurplezier. Het eerste leidde ons naar de weggetjes in Limburg waar we eerder die ochtend het landschap van de andere kant al hadden bewonderd. In Gulpen was de eerste stop waar bleek dat Nancy van het hobbelen over de Belgische straten het in de rug had gekregen, Hans en Nancy gingen vanaf hier terug naar Sibbe. De 8 boxers vervolgden de rit van de classictour. Deze ging terug de Ardennen in met mooie bochten en prachtig landschap. Van de Belgische Ardennen ging het naar de Duitse kant van deze heuvels. Mooi, maar helaas begon het ook te regenen. Het natte wegdek vertraagde het tempo een stuk. De stop in Monschau hebben we overgeslagen en verderop in Eupen gezocht naar restaurantjes. Veel waren er (nog) dicht en uiteindelijk zijn we bij een Marokkaans restaurant terecht gekomen. Deze was erg blij om onze groep binnen te krijgen en trok alles uit de kast om het ons naar de zin te maken. En dat lukte. We genoten zo onverwacht van een heerlijke couscous of tajine schotel. De kelner/eigenaar vroeg of hij foto's van de motoren mocht maken die voor zijn restaurant stonden geparkeerd. Ook voor hem een wat ongebruikelijke doelgroep, en ook wij kwamen niet dagelijks bij een Marokkaan eten. Hier namen Leon, Pieter en Theo afscheid om naar huis terug te rijden. Zij zijn dus in één dag vanuit Nederland heen en terug gereden om aan de classictour mee te doen. Dat zijn heel wat kilometers bij elkaar op één dag. Aangezien het nog steeds nat was en het begon al later te worden hebben ook de anderen het laatste stukje tour gelaten voor wat het is en reden richting Sibbe. Daar zagen we Hans en Nancy weer en werd het een gezellige avond met de nodige trapist en andere bieren. Met de 4 overige gasten overige gasten erbij hadden we veel plezier en de kreet van de avond kwam uit een Jiskefet aflevering: RRAARRRR!  Niet al te vroeg en met voldoende spraakwaters is het bed weer opgezocht.   
     
 bert blassic 2013 P1010298a  bert blassic 2013 P1010299  bert blassic 2013 P1010300
     
 bert blassic 2013 P1010311  bert blassic 2013 P1010326  bert blassic 2013 P1010347
   
 De volgende ochtend, maandag, hebben we besloten om er weer een mooie stuurdag van te maken en de hele route in de Eifel te doen die Rien had voorbereid. Na een stevig ontbijt en nog eens bekijken van alle spreuken die in de bar hingen hebben we de motoren weer uit de garage gehaald. Nog even afscheid van de andere gasten en on the road again. Met mooi droog weer zijn we gestart.  Wat een mooie wegen en een hoeveelheid mooie bochten en flinke haarspeldbochten hebben die dag gehad. Petje af voor Rien die de route heeft uitgezet. Aangekomen in Monschau zijn we die Altstadt ondanks een verbod toch maar   ingereden. Een paar motoren voor een café geparkeerd waarvan de eigenaresse dat alleen toestond wanneer we op haar terras gingen consumeren. Terwijl ernaast wel heel lekkere bonbons en gebak ons lokten. Toch maar de koffie besteld bij de eerste dame. En verder ging het weer, opnieuw prachtig bochtenwerk en mooie uitzichten.
     
 bert blassic 2013 P1010428  bert blassic 2013 P1010431  bert blassic 2013 P1010440
   
   De software van Garmin heeft haar aanwezigheid laten gelden door ons zo nu en dan te verleiden richting doodlopende of foute weggetjes. Dan ging de arm weer in de lucht van de voorrijder met ronddraaiende beweging. Rien en Wim wisselden elkaar regelmatig af in het voorrijden, als de ene Zumo verschilde met de andere. Het heeft ons daarentegen ook een extra rondje opgeleverd langs de Rursee, zo kregen we de mooiste bochten van die dag dubbel. Wat kun je je nog meer wensen, dank aan het Zumoteam Rien en Wim!
Bij het inrijden van een doodlopende weg hebben een aantal motoren maar gewacht tot men weer terug kwam gereden. Ondertussen hier en daar zoeken om de route weer goed op te kunnen pakken. Door de verwarring die dat opleverde zijn hebben Hans en Nancy gewacht op een paar motoren, maar die hadden zich al bij de teruggekomen groep gevoegd. Zo zijn we ondanks bellen elkaar toch kwijtgeraakt. Niels moest voor zijn werk weer om 17:00 uur in Almelo zijn. Na wat gereken heeft hij vanaf dat moment  voor de snelste route huiswaarts moeten kiezen, en toen waren we nog met zijn vieren om de tocht af te maken.
   

Er was wat regen van weinig betekenis gevallen, maar de wegen waren er wel nat van geworden, dus de tweede helft van de Eifelrit ging iets rustiger dan de start met mooi droog weer. Uit de Eifel gekomen waren de wegen weer droog en vlot te rijden. Net boven Aken hebben we weer lekker gegeten bij een grillrestaurant van een Turkse eigenaar. En het eten was er prima. Toen ook besloten om de snelste route naar Nederland te volgen, en dat was precies de zelfde als de route die Rien ver van te voren had uitgezet. Toeval? Het is een prachtige dag geworden met vele mooie kilometers. Wim had nog afspraken in Didam/Zevenaar en in de buurt van Gogh heeft ieder zijn eigen weg gevolgd naar huis of afspraak elders.

We kijken terug op een mooi en zeer geslaagd Limburg-Ardennen weekend met vele hoogtepunten.
Henk.

Tekst Henk en Rien Foto's Bert en Pieter  

 


 

 

 

 

 

 

Kop van Overijssel

Rien’s revenge,of hoe je van erg koud naar erg nat kunt gaan
 Op zaterdag 15 juni werd de kop van Overijssel rit gereden, die oorspronkelijk 29 april zou worden gereden.
Omdat het toen nog erg koud was werd deze rit uitgesteld.
Om 10 uur was het verzamelen geblazen bij het van der Valk hotel in Zwolle.
Na getankt  en een kop koffie gedronken te hebben, waarbij er weer gezellig gekletst werd over van alles en nog wat en vooral over motoren, wou Rien om 11 uur toch echt vertrekken.overijssel bert001 
   Aan de koffie  
 overijssel bert004  overijssel bert008  overijssel Frist002
   
Bij wegrijden dacht ik nog even dat de lagers van mijn versnellingsbak er uit lagen, maar dat bleek een teruggezakte midden bok te zijn die over de weg schuurde. Gelukkig.
Rien bleek echt hele mooie weggetjes uitgezocht te hebben en met een lekker tempo slingerden we met z’n allen door de omgeving tussen Hasselt en Meppel.
Bij laatst genoemde plaats bleek het toch dat we het die dag niet droog zouden houden en op een parkeerplaats bij Wanneperveen kregen we de gelegenheid om regenkleding aan te trekken.
   Tijd voor regen kleding  
 overijssel bert019  overijssel bert020  overijssel pieter008
     
overijssel Frist008 overijssel Frist009 overijssel Frist010
     
 overijssel Frist011  overijssel Frist012  overijssel Frist014
 Na Wanneperveen gingen de hemelsluizen echt open en werd de wereld wel erg klein.
Bij een melkfabriek in Kolderveen zijn we toch maar even gaan schuilen omdat het nu wel echt nat werd.
Na een kwartiertje wachten begon het toch weer droog te worden en zijn we door gereden.
Bij Nijeveen kwamen we in een optocht terecht, dus dat was ook een leuke meevaller, een natte motor en stro dat weggeblazen word door hoge druk is een mooie combinatie, je weet dat je je motor weer moet wassen.
   Regen even schuilen  
 overijssel bert024  overijssel Frist019  overijssel bert025
   Bert krijgt een bon  
 overijssel bert027  overijssel bert042  overijssel pieter031
 Na het Venetië van het noorden, ook wel bekend als Giethoorn gingen we via de Thijssensgracht, die ik normaal alleen vanaf het water ken via allemaal mooie weggetjes naar de lunch.
Deze werd genoten bij paviljoen Driewegsluis te Nijetrijne in Friesland.
Na de vaste omelet en koffie/chocolademelk met slagroom, werden de boxers weer gestart en begonnoverijssel pieter044en we aan de tweede helft.
   Lunch  
 overijssel bert051  overijssel bert057  overijssel pieter047
     
 overijssel pieter048  overijssel bert059  overijssel bert061
   Deze was nog mooier dan de eerste helft. Via mooi slingerende dijkweggetjes reden we richting Kuinre, waar we aan de andere kant van het kanaal weer slingerend richting Blokzijl reden, waarbij ik respect heb gekregen voor zijspanrijders, dat is hard werken op zo’n dijk.
Vanaf Blokzijl gingen we weer over schitterende dijkjes richting Vollenhoven, dit was echt genieten geblazen.
Ook het weer was ons na de lunch goed gezind, zo nu en dan kwam de zon tevoorschijn.
Via verschillende binnen weggetjes gingen we van Sint Jansklooster naar Belt-Schutsloot en dan richting Zwartsluis. Binnendoor ging het toen richting Hasselt, waar bleek dat mijn in ziens Rien het mooiste stuk voor het laatst had bewaard.
Ook nu ging het weer over mooi slingerende dijkjes naar Zwolle, waar bleek dat de fun nu echt over was.
Ik zal je geruststellen Rien, de grijns is toch nog van m’n smoel verdwenen ,maar dat was pas in de loop van maandag.
Ik wil Rien bedanken voor een schitterende rit door de kop van Overijssel, met veel mooi slingerende weggetjes en mooie vergezichten, en ik weet zeker dat ik voor iedereen die mee reed spreek als ik zeg: Rien bedankt voor deze mooie dag.

Fred ten Napel
     
 overijssel pieter051  overijssel pieter054  overijssel pieter055
     
 overijssel bert074  overijssel bert080  overijssel bert085
   Foto's Bert, Frits, Pieter

 

 


 

 

 

Grote rivierentocht

  Grote rivierentocht 
   
Toen Theo ons allemaal uitnodigde ,tijdens de Kop van Overijssel tocht, hadden we geen idee wat ie allemaal voor ons in petto  had.

Zaterdag 13 juli om half acht werd in Vriezenveen een ouwe BMW gestart voor een ritje van 180 km naar Capelle aan den IJssel, want als Theo een rit uitzet moet ik al bijna een toertocht rijden om er te komen.

Om half negen afgesproken met Bert en Wouter bij de Cantharel in Apeldoorn, en van daaruit met z’n 3en verder gereden, gedeelde smart is halve smart zeg maar.

Door een aangegeven afzetting van de A28 toch maar via de A30 bij Veenendaal de A12 genomen, heel toevallig reed er net een schitterende R75/5 de autobaan op. Dit was Gert Folsche die zich bij ons aan sloot. Via Utrecht en Gouda was Capelle snel bereikt.

Na even getankt te hebben werden we verwelkomd door de reeds aanwezige boxervrienden, en er werd nog even gezellig gekletst.

 Alle deelnemers op de foto  Ook de fotograaf  
 DSC06333  DSC06334  rivierenbert020
     
Om half 11 werden de boxers gestart en we begonnen aan de  schitterende rit die Theo voor ons in petto had.

We gingen van Capelle via de Groenendijk langs de Hollandsche IJssel richting Gouda, waarna we aan de ander kant van de rivier weer terug gingen, totdat we via verschillende weggetjes door de weilanden bij Lekkerkerk bij de Lek uitkwamen.

Deze rivier hebben we kilometers lang via allemaal dijkweggetjes gevolgd, helaas moesten we deze bij Bergambacht verlaten, tot we bij Schoonhoven weer het bekende blauw van het water  zagen, van daar af was het weer kilometers lang slingeren over schitterende dijkweggetjes, totdat we bij Nieuwegein de bebouwde kom indoken. Na de onvermijdelijke stoplichten kwamen we in de buurt van Everdingen weer op onze favoriete weggetjes.

Bij Beusichem staken we per pont de Lek weer over en hebben we bij Het Veerhuys een uitstekende lunch gehad, waren we ook wel aan toe, ik in ieder geval wel.

 Wachten op het veer    
 rivierenbert083  rivierenpieter018  rivierentocht 012
     
Helaas kwam Gert hier bij het wegrijden ongelukkig ten val, en blesseerde hierbij zijn schouder. Louis Nieboer moest ons helaas verlaten wegens verplichtingen elders en Henk Pot kwam onze groep versterken. Van Beusichem zijn we binnendoor via Zoelen, Buren en Tiel bij Passewaay de Waalbanddijk langs de Waal opgereden.

Deze schitterende weg hebben we helemaal gevolgd tot we bij Herwijnen de Waal achter ons lieten richting Leerdam. Ik heb ontzettend genoten van dit gedeelte van de rit, de mooie dijkwegen, kleine plaatsjes ,in een woord schitterend.

Vanaf Leerdam volgden we de Linge tot we via Zederik bij Ameide weer bij de Lek uitkwamen. Jammer genoeg had Gert ons verlaten, omdat zijn schouder te veel pijn deed om door te rijden, Peter van de Geest bood aan om mee te rijden, waarvoor onze dank.

Vanaf hier volgden we de Lekdijk langs de Lek, en kwamen we langs de molens bij Kinderdijk en staken met de pont de Lek bij Krimpen aan de Lek over.

     Onze achter rijder
 rivierentocht 022  rivierenbert030  rivierenbert048
     
 Vanaf hier reden we weer de bebouwde kom in naar Theo’s huis, waar ons een grote en smakelijke verassing wachtte, een zeer smakelijk Indisch buffet, klaar gemaakt door Junia, Theo’s vrouw. De zeer smakelijke gerechten waren zalig, dit was een excellente afsluiting van een schitterende dag.

Om half 8 hebben we de boxers weer gestart, en na getankt te hebben zijn we met 6 motoren aan de terugweg begonnen. Rien verliet ons bij Utrecht, om via de A28 naar huis te rijden.

Bert, Henk en Han verlieten ons bij Arnhem ,en Wouter ging bij Apeldoorn zijnsweegs.

Om 10 uur ‘avonds zette ik de boxer in de garage, na bijna 600 kilometer gereden te hebben die dag.

Het was een schitterende dag met ontzettende mooie wegen met de ene bocht na de andere.

Helaas werd Theo door Gert gebeld, die vertelde dat z’n sleutelbeen gebroken was, wat wel een domper was op deze mooie dag.

Gert, hierbij wil ik je nog van harte beterschap wensen, en zorg ervoor dat je snel weer kunt meerijden.

Theo en Junia, heel erg bedankt voor de ontzettende mooie rit en het erg lekkere eten, het word nog erg moeilijk om dit te overtreffen bij een volgende rit.

Fred ten Napel

     
 rivierenbert081  rivierenbert021  DSC06355
   Theo en Junia, heel erg bedankt  
   DSC06356  
Foto's, Theo, Bert, Pieter. tekst Fred Napel

 


 

Veluwerit

Op zondag 26 mei hebben we een rondje Veluwe gereden. De dag begon koud en grauw, dus na een uur durende rit naar het verzamelpunt bij

het van der Valk hotel de Cantharel ging een hete bak koffie er wel in. Hier even gezellig gezeten en gekletst ,ook even over Jaap Vos

gesproken die gelukkig weer aan de beterende hand is na zijn ongeluk in de Harz. Nadat Fred Remmerswaal,die de rit uitgezet heeft,ons

verteld had hoe de route ongeveer zou lopen zijn we opgestapt, en volgens het vertrouwde start stop systeem gaan rijden. Ook nu bleek

weer dat de Veluwe een schitterende omgeving is met mooie wegen en mooie vergezichten. Het rijden hier is altijd weer een genot. Het

enige dat we gemist hebben die dag was de zon,het bleef koud. Na de lunch,zoals gewoonlijk weer een lekkere omelet om de warmte weer

een beetje terug te brengen in het lichaam, zijn we aan het 2e gedeelte van de rit begonnen. Helaas moest Jaap Bulle ons hier verlaten

. Na weer verschilende mooie wegen gereden te hebben, waarbij we nog mooie klassieke auto’s zagen, waaronder mijn persoonlijke

favoriet, een Chevrolet pick up truck uit 1957, zijn we bij de Cantharel weer geëindigd. Na het gewoonlijke kletsen,ouwehoeren en

bandentrappen hebben we afscheid genomen en zijn weer huiswaarts gegaan. Al met al een mooie rit en een mooie dag waarvoor ik Fred wil

bedanken.
Fred ten Napel

 

 
 Koffie vooraf    Klaarmaken voor vertrek
 Harzbert2001  Harzbert2002  Harzbert2005
 Cruise control    
 veluwe pieter002  veluwe pieter010  veluwe pieter011
     
 veluwe pieter012  veluwe pieter016  veluwe pieter018
     
 veluwe pieter023  veluwe pieter020  veluwe pieter020
     
 IMG 4318  IMG 4322  IMG 4323
     
 Harzbert2008  Harzbert2012  Harzbert2016
     
 veluwe pieter025  Harzbert2019

 Harzbert2026


 

Bij het inloggen op deze website worden cookies gebruikt voor het beheer van toegang. Door het bezoek van onze website stemt U toe dat we dit soort onschadelijke cookies plaatsen op in Uw computer. Het ironische is, dat als u op "ik geef toestemming" klikt, u wederom op een cookie wordt getrakteerd. Wie heeft deze wet bedacht?. Zie voor meer informatie de disclaimer op deze website. To find out more about the cookies we use and how to delete them, see our privacy policy.

I accept cookies from this site.

EU Cookie Directive Module Information